Jag målade dig i fel färg...

I den tavlan som är mitt liv så valde jag fel färg när jag färglade dig. Jag valde rosa, rött och guld i en varm och vacker virvel när du i själva verket kanske är grå och svart och inte alls någon vacker virvel. Jag målade in dig i mitt hjärta med vattenfast färg så att inte ens tårar eller tsunamis skulle kunna göra dig blek och suddig. Jag drog så noggrant med penseln för att alla dina drag skulle bli precis så fina som jag såg dom, och allt eftersom tiden gick lade jag till fler detaljer av kärlek och till och med en piedestal att placera dig på.

I min nya tavla har dina lögner satt eld på piedestalen du satt på.
I min nya tavla har dina rena drag blivit sotiga och smutsiga av all rök från elden som du tänt.
I min nya tavla har den vattenfasta färgen som var du i mitt hjärta lösts upp av lågor av tappad respekt.
I min nya tavla har himlen färgats röd av branden och ett brustet hjärta och har förlorat sin glans.
I min nya tavla har du förlorat din glans.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0